בדיקת עיניים לילדים

בדיקות עיניים ובדיקות ראייה, מומלץ לבצע לילדים כבר בגיל צעיר על מנת לגלות בשלב מוקדם ככל האפשר אם מאובחנת ירידה בחדות הראייה ואם יש צורך במשקפיים.

מה כוללת בדיקת עיניים?

עד גיל 6 מומלץ שכל ילד יעבור בדיקת ראייה באופן סדיר לפי המלצתו של רופא משפחה או לפי המלצת טיפת חלב באזור מגוריכם. בדיקת הראייה על ידי רופא כוללת – בדיקת חדות הראייה של הילד, בחינת יכולת התנועה שלהם, ובדיקת האישונים. את הבדיקה יכול לבצע רופא משפחה או רופא עיניים.

כבר מגיל – 3 מומלץ לבצע בדיקת עיניים לילדים, על ידי רופא עיניים או בטיפת חלב בכדי לבחון את חדות הראייה של הילד – באמצעות לוח סנלן שעליו מצוירים ציורים. במהלך הבדיקה ישב הילד ויתבקש לזהות את ציורים ממרחק של כשלושה מטר. ברוב בתי הספר תגיע אחות לבית הספר ותבצע בדיקות עיניים לילדים הנמצאים בכתה א’, אשר בגיל זה הינם יודעים לקרוא מספרים ואותיות ותבצע בדיקה נוספת לילדכם

מטרת בדיקת עיניים לילדים

בדיקות עיניים לילדים בגילאים אלה, הינה קריטית מאחר ובבדיקות עצמן ישנה אפשרות לאבחן מספר גורם נוספים כמו – עין עצלה, פזילה, מגבלות בהנעת גלגלי העיניים וצניחת העפעף ועוד. עין עצלה היא – עין שיכולתה לראות מוגבלת מאוד, מדובר בליקוי שיש לטפל בו בזמן, מכיוון שטיפול שאינו בזמן יכול לגרור לנזק בלתי הפיך, שילווה את האדם עד סוף חייו.

כאשר בדיקת העיניים נעשית אצל רופא עיניים הוא ינצל את ההזדמנות בכדי לבצע בדיקה מעמיק ביותר באמצעות מכשור אשר נמצא ברשותו. בכל מקרה, אופטומטריסט מורשה לבצע בדיקות עיניים לילדים רק מעל גיל 6 ולהתאים להם משקפיים בהתאם להנחיות רופא העיניים או הרופא המטפל.

מוזמנים לקרוא בנוסף:  בדיקת עיניים